• WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Dnia 30.09.2016r. odbyły się wybory do Samorządu Szkolnego. Były one poprzedzone kampanią wyborczą. Kandydaci do Samorządu przygotowali bardzo ciekawe i oryginalne plakaty przedstawiające najważniejsze punkty swojego programu.

Już wkrótce poznamy skład Samorządu Szkolnego! Do usłyszenia!

Opiekunowie SU

• Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• Nasza szkoła już po raz drugi uczestniczy w akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, organizowanej w dniu 30 września 2016 r.  W tym roku mottem jest hasło: Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!

Akcja ma na celu zachęcić wszystkich uczniów do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli ją zapomnieć, mają okazję nadrobić te zaległości. W ciągu całego tygodnia przypominają  sobie tabliczkę w trakcie zabaw, układają humorystyczne wierszyki, rozwiązują zagadki, a momentem kulminacyjnym jest dzień przeprowadzania egzaminów, czyli dzień 30 września.

Powodzenia, kochani! ZOSTAŃCIE WSZYSCY MISTRZAMI TABLICZKI MNOŻENIA!

Beata Światek, Krzysztof Matiaszowski

• Podaj dalej…drugie życie odpadów

• Dnia 16 września 2016 r. uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami po raz kolejny uczestniczyli w akcji „Sprzątanie Świata”.   Zaopatrzeni w worki i rękawiczki wysprzątali pobliski las, plażę i okolice szkoły. Tegoroczna akcja przebiegała pod hasłem „Podaj dalej…drugie życie odpadów” czyli daj drugie życie przedmiotom, nie wyrzucaj ich pochopnie do kosza. Wszystkim uczestnikom akcji należą się podziękowania.

Koordynator M.Michalonek-Okrzyńska

• Okulary dla Afryki

• „Wielu małych ludzi, w wielu małych miejscowościach, którzy czynią wiele małych rzeczy, mogą przemienić oblicze Świata”  - (przysłowie afrykańskie).

KLUB WOLONTARIATU organizuje w naszej szkole zbiórkę używanych okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, które w naszych domach zajmują niepotrzebnie miejsce, a mogą pomóc wielu ludziom w Afryce.

Jeśli w trakcie porządków trafiłeś na jakieś stare okulary swoje, rodziców, babci czy dziecka nie wyrzucaj ich, ale przynieś do szkoły. Nie ważne, ile mają lat i jak bardzo są już niemodne. Ważne, aby były w dobrym stanie, czyli miały nieuszkodzone wszystkie elementy opraw oraz szkła nie porysowane w centrum.

Okulary należy dostarczyć do szkoły do 10 listopada 2016 roku do wychowawców klas.

Organizatorem akcji „Okulary dla Afryki” jest OKULUS PLUS Centrum Okulistyki
            i Optometrii z dr Iwoną Filipecką  oraz Fundacja DZIECI AFRYKI.

Mariola Kamińska, Ewa Idzi

• ŚWIATOWY DZIEŃ ORDERU UŚMIECHU

• W dniu 21 września odbył się apel z okazji Światowego Dnia Orderu Uśmiechu. Wspominaliśmy nowo odznaczonych Kawalerów Orderu Uśmiechu, m.in. Jerzego Stuhra, odśpiewaliśmy piosenkę pt. „Słoneczny Order Uśmiechu”. Następnie  cała społeczność szkolna przeszła ulicami Mrzeżyna w VI „Słonecznym Korowodzie”, łącząc się myślami ze wszystkimi szkołami i placówkami noszącymi imię Kawalerów Orderu Uśmiechu. Ponieważ pogoda dopisała, wszyscy uczniowie ubrani na żółto i niebiesko wyruszyli ze słoneczkami i balonikami ulicami naszej miejscowości.

Na koniec zrobiliśmy sobie  pamiątkowe zdjęcie przed szkołą.

Dorota Filipowicz

• SPOTKANIE Z RADĄ RODZICÓW

• Dyrektor szkoły zaprasza Radę Rodziców (przedstawicieli klas) na pierwsze spotkanie w nowym roku szkolnym w najbliższy wtorek, tj. 27 września 2016 r. na godz. 16.30.

• WYPRAWKA SZKOLNA

• Informujemy rodziców, że termin skladania wniosków o dofinansowanie zakupu podręczników/ materiałów edukacyjnych przez rodziców uczniów niepełnosprawnych z kl. VI SP i III PG upływa 15 września 2016 r.

• UBEZPIECZENIE NNW DLA UCZNIÓW

• Informujemy rodziców uczniów, że w roku szkolnym 2016/2017 istnieje możliwość dobrowolnego ubezpieczenia dziecka od następstw wypadków (NNW) w PZU S.A. Suma ubezpieczenia -9 tysięcy, a składka- 32 zł. Ubezpieczenie obejmuje okres od 1.09.2016 r. do 31.08.2017 r. i działa 24h.

Dobrowolnego zgłoszenia do ubezpieczenia należy dokonać u wychowawcy, wpisując dane dziecka na listę. Rodzice, którzy nie dokonają tego na spotkaniach z wychowawcami, będą mieli możliwość podpisać deklarację w sprawie ubezpieczenia dziecka w domu i zwrócić ją niezwłocznie do wychowawcy. Wpłaty przyjmujemy do 5 października 2016 r.

• OBIADY W STOŁÓWCE SZKOLNEJ! ZAPRASZAMY DO ZAPISANIA DZIECI, PRACOWNIKÓW ORAZ RODZICÓW

• Obiady  w  naszej  stołówce  szkolnej  przygotowujemy  zgodnie  z  zasadami  racjonalnego żywienia w oparciu o tylko naturalne produkty, przy  wykorzystaniu warzyw i  owoców  pochodzących  w  większości  z  ekologicznych  upraw.  Dużym  atrybutem jest  fakt  uwzględniania w  menu również  upodobań  smakowych  naszych  uczniów.

Zasady korzystania ze stołówki szkolnej
            w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Mrzeżynie

1. Obiady w stołówce szkolnej wydawane są w dni nauki.

2. Obiady wydawane w stołówce są odpłatne.

3. Informacja o wysokości opłat podana jest do wiadomości przez wywieszenie cennik usług w stołówce baru gastronomicznego.

4. Obiady wydawane są w godzinach 11:00 – 14:00.

Uwaga! Drogi Rodzicu  sprawdź, czy Twoje dziecko dokonało zakupu obiadu.

Zapraszamy do zapisów na obiady w stołówce szkolnej!

CENNIK OBIADÓW

ZESTAW OBIADOWY SZKOLNY– 7 ZŁ
            (UCZNIOWIE ZSzOI w Mrzeżynie)

ZESTAW OBIADOWY MAŁY– 9 ZŁ
            (PRACOWNICY SZKOŁY ORAZ KLINENCI INDYWIDUALNI)

ZESTAW OBIADOWY DUŻY – 11 ZŁ
            (NAUCZYCIELE ORAZ KLINENCI INDYWIDUALNI)

Regulamin korzystania ze stołówki szkolnej
            1. Ze stołówki szkolnej mogą korzystać wszyscy uczniowie, pracownicy szkoły oraz osoby indywidualne.
            2. Obiady wydawane są w godzinach 11:00 do 14:00.
            4. Zapisu na obiady dokonać należy w stołówce szkolnej.
            5. Miesięczną, naliczaną z „góry” opłatę za obiady należy uiszczać w ostatnim tygodniu każdego miesiąca na nowy miesiąc wpłacając w stołówce lub na konto

PKO BP  47 1020 2821 0000 1202 0112 1664
            6. Zwrot poniesionych kosztów może nastąpić z powodu choroby, wycieczki lub innych przyczyn losowych.
            7. Nieobecność powinna być zgłoszona w stołówce lub telefonicznie najpóźniej do godz. 9.00 danego dnia.
            8. Odliczeń za czasową nieobecność dziecka na obiedzie dokonuje się w systemie rocznym w miesiącu czerwcu.
            9. W stołówce i na stronie internetowej wywieszony jest jadłospis na dany tydzień.
             10. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
            11. Po spożyciu obiadu brudne naczynia należy odnieść w wyznaczone miejsce.
            12. Regulamin stołówki szkolnej zamieszczony jest na tablicy ogłoszeń w stołówce szkolnej i na stronie internetowej.

• EGZAMINY POPRAWKOWE 2015/2016

• Egzaminy poprawkowe dla uczniów odbędą się w nastepujących terminach:

• chemia PG, język niemiecki SP- poniedziałek, 29 sierpnia 2016 r., godz. 10.00
            • historia SP i historia PG- wtorek, 30 sierpnia 2016 r., godz. 10.00

Sale egzaminacyjne zostaną wyznaczone w późniejszym terminie.

• WAŻNA INFORMACJA DLA RODZICÓW

• Spotkanie organizacyjne dla rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego oraz klasy pierwszej rozpocznie się 30 sierpnia 2016 r. o godz. 16.00 w holu szkoły. Zapraszamy.

Jednocześnie podajemy informacje dotyczące podręczników i wyprawki ucznia:

Książki

klasa 0 – roczne przygotowanie do szkoły „Paczka Puszatka”- WSIP (konieczny samodzielny zakup przez rodziców)

Wyprawka ucznia klasy pierwszej i zerowej

Przybory i materiały:

- 2 ołówki, gumka, temperówka

- kredki bambino i pastele olejne, ewentualnie mazaki,

- nożyczki, klej, plastelina,

- farby plakatowe, 2 pędzle ( gruby i cieńszy), kubek na wodę

- papier kolorowy (wycinanki) x2,

- bloki (techniczny biały x 2 duży A3, rysunkowy biały x 2 mały A4, techniczny kolorowy x 2 duży A3, rysunkowy kolorowy x 2 mały A4),

- bibuła – 3 dowolne kolory,

- teczka na prace, duża A3

Zeszyty: zeszyt do korespondencji rodzic – nauczyciel (dowolny)

Obuwie zmienne - na jasnej, gumowej podeszwie (np. tenisówki)

Strój do ćwiczeń (dowolna koszulka i spodenki, obuwie zmienne sportowe)

• Wycieczka do Wrocławia

• W dniach 06-08.06.2016 r. wzięliśmy udział w niezwykłej wycieczce. Wydaje nam się, że zaczarowanej. Odwiedziliśmy piękne miejsca we Wrocławiu oraz jego najbliższej okolicy. Oprócz sympatycznego Pana Przewodnika, który sypał jak z rękawa najstarszymi wrocławskimi legendami, oprowadzały nas po mieście...krasnale! Pierożnik, Grajek, Wspinacz, Życzliwek i niezliczone zastępy innych krasnoludków wiodły nas krętymi, urokliwymi uliczkami wśród mostów, latarni, kościołów, bram, kamieniczek oraz zabytkowych budynków. Bardzo nam się spodobała historia kluski-wiercipięty, która umknęła z magicznego garnuszka Konrada na sam szczyt Kluskowej Bramy, ponieważ już pierwszego dnia zupełnie jak ona dotarliśmy do obiektów niezwykle ciekawych. Siedzieliśmy w loży VIP wrocławskiego stadionu, obejrzeliśmy prezentację w sali konferencyjnej, przechadzaliśmy się po sali bankietowej, szatniach, salce do masażu. Zajrzeliśmy nawet do jacuzzi! Niejeden poczuł się niczym Krychowiak czy Lewandowski. Później spacerowaliśmy po Ostrowie Tumskim. Złoto powoli zachodzącego słońca strumieniami zalewało porośnięte pnączami budynki z czerwonej cegły. Jeszcze latarnik nie zapalił gazowych latarenek, a my już byliśmy jak zaklęci. Być może wpływ na nasz nastrój miała energia bijąca od Mostu Zakochanych, bo w hotelu Garden w Oleśnicy dłuuugo nie mogliśmy zasnąć (co z całą pewnością potwierdzić mogą Panie Opiekunki)- choć otoczenie było śliczne, pokoje wręcz luksusowe, a kolacja smaczna. Zakochaliśmy się we Wrocławiu. Wzięło nas i już! Drugiego dnia jeszcze większe dano nam powody do bezsenności. Rozpoczęliśmy go od wjazdu na 49 piętro Sky Tower. Znaleźliśmy się na tarasie, z którego rozpościera się rozległy widok na miasto. Niesamowite przeżycie. Później wyruszyliśmy na Starówkę, chwilę pospacerowaliśmy, zjedliśmy obiad. Następnie poznaliśmy wszystkie najważniejsze zabytki Wrocławia i historie z nimi związane. Obejrzeliśmy też Panoramę Racławicką, Halę Stulecia, Pergolę i Ogród Japoński. Spodobał nam się wodny spektakl „tańczących” fontann. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Oleśnicy, gdzie czekała już na nas królewska kolacja. Trzeciego dnia przykro było nam się rozstawać z naszym wspaniałym hotelikiem. Na szczęście mieliśmy przed sobą jeszcze jedną atrakcję- ZOO i wizytę w Afrykarium. Nie da się opisać, jak jest niezwykłe, trzeba je zobaczyć samemu. Długo będziemy wspominać chwile spędzone na wycieczce. Dużo się dowiedzieliśmy, poznaliśmy wiele ciekawych miejsc i jeszcze bardziej zżyliśmy się ze sobą.

Uczestnicy wycieczki

• ZWYCIĘSTWO !

•          Reprezentanci uczniów klas III Publicznego Gimnazjum wzięli udział w VIII edycji konkursu Wojewódzkiego Programu Edukacji Powodziowej pt. „Zdążyć przed powodzią 2016”, który odbył się 14.06.2016 r. w Szczecinie. Turniej zorganizowany był  przez Urząd  Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego we współpracy z Kuratorium Oświaty w Szczecinie. Obejmował wiele konkurencji:

• napełnianie worków z piaskiem na czas.
            • wzmacnianie wału przeciwpowodziowego poprzez ułożenie folii i worków z piaskiem.
            • rzut linką ratowniczą do celu.
            • wiązanie węzłów ratowniczych.
            • układanie rodzinnego planu przeciwpowodziowego.
            • resuscytacja – udzielanie pierwszej pomocy.
            • test umiejętności współpracy w grupie.

Nasi uczniowie okazali się najlepsi, zdobyli 94 punkty na 95 możliwych i  zajęli I miejsce w  województwie. Serdecznie gratulujemy Magdzie Adamczewskiej, Magdalenie Kołacie, Marcinowi Nowickiemu, Kubie Kamińskiemu, Konradowi Maruszewskiemu i Dominikowi Cieszyńskiemu.

Opiekunowie – Renata Jankowska,  Dariusz Kopeć

• ERASMUS+ w Mrzeżynie

• Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Mrzeżynie w ramach programu Erasmus+ w dniu 1 czerwca 2016 r. rozpoczął realizację projektu „Społeczność mrzeżyńska częścią Europy”.

Istnieje kilka kluczowych obszarów, które są priorytetowe z punktu widzenia potrzeb szkoły. Ich zaspokojenie będzie się wiązało z ogólną poprawą funkcjonowania placówki, wprowadzenia lepszego i wyższego poziomu szeroko rozumianej edukacji oraz zwiększenia europejskiego charakteru placówki. Nasz projekt ma na celu wyjście naprzeciw tym potrzebom.

W realizacji Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły i projektu „Społeczność mrzeżyńska częścią Europy” za najważniejsze uznajemy:

• podniesienie umiejętności językowych pracowników i uczniów,
            • podnoszenie jakości nauczania języków obcych,
            • unowocześnianie programów nauczania i dopasowanie ich do potrzeb i możliwości uczniów,
            • stosowanie nowych technologii w edukacji,
            • zwiększanie wrażliwości na różnorodność społeczną, językową i kulturową.

Mobilności kadry będą skutkować zwiększeniem umiejętności zawodowych nauczycieli, w tym w szczególności przyczyniać się będą do poznawania i wdrażania nowych, lepszych metod nauczania, jak również stworzą możliwość poszerzenia oferty szkoły o kolejny język obcy.  Projekt może zapewnić osiągnięcie wysokiej jakości efektów uczenia się.

W ramach projektu przewidziano działania upowszechniające rezultaty mobilności, zarówno w samej szkole, jak i poza nią.

Beneficjenci projektu

• „Z HISTORIĄ PO IMIENIU”

• W czwartek, 9 czerwca 2016 roku, w naszej szkole odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego "Z historią po imieniu". Projekt skierowany był do uczniów szkół gimnazjalnych z województw zachodniopomorskiego i lubuskiego. Jego cel to lepsze poznanie historii XX wieku poprzez biografie lub dzieje organizacji. Zadaniem uczestników projektu było stworzenie gry miejskiej lub gry planszowej, w interesujący sposób prezentującej patrona swojej szkoły lub ulicy, przy której szkoła się znajduje. Spośród wielu prac do ostatniego etapu doszła praca uczniów Gimnazjum w Mrzeżynie. Zespół w składzie: Aleksandra Gołębiowska, Agata Górska, Jakub Cieszyński i Jakub Łapa  stworzyli grę planszową „Śladami Jana Pawła II”. Cierpliwie przechodzili przez kolejne etapy wykonując zadania, stosując się do porad autorów projektu. Ostatecznie udało się zakończyć projekt sukcesem. Po ogłoszeniu wyników i nagrodzeniu najlepszych zespołów odbyła się prezentacja gry stworzonej przez uczniów, a także prezentacja profesjonalnych gier wielkoformatowych.  Wszyscy bardzo dobrze się bawili.

GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM.                                                  Opiekun grupy Ewa Idzi

• Wycieczka do wioski Hobbitów w Sierakowie

• W środę, 8 czerwca 2016 r. uczniowie klas III SP i zespołów terapeutycznych SP i PG wybrali się na wycieczkę do „Wioski Hobbitów w Sierakowie”. Po przyjeździe na miejsce rozpoczęliśmy przygodę. Zdobyliśmy mapy i ruszyliśmy wykonywać powierzone zadania. Na trasie, poza tajemniczymi stworami natknęliśmy się m.in. Domek Hobbita nad stawem, Kuźnię Krasnoludów, Smoczą Jamę i Las Elfów. Było strasznie, ale też wesoło :) Po powrocie regenerowaliśmy siły w gospodzie. Zjedliśmy posiłek i przystąpiliśmy do zabaw i gier przygotowanych prze mieszkańców Sierakowa. Do domów wracaliśmy zmęczeni, ale zadowoleni! :)

Dorota Czyż

Małgorzata Sereda

Anna Przeździecka

Dorota Skrzypińska Rzońca

Sandra Bemsz-Mickiewicz

• "Moja Mleczna Kraina"

• Nasi uczniowie zajęli czołowe miejsca w wojewódzkim konkursie plastycznym "Moja Mleczna Kraina". W kategorii klas I-III SP Maja Kowalska zajęła I miejsce a Magda Kabata otrzymała wyróżnienie. W kategorii klas IV -VI SP Maja Zienkiewicz zajęła I miejsce, Aleksandra Kraśniewicz- II, natomiast Zuzanna Okrzyńska, Anna Grombik, Weronika Jędrzejczyk, Wiktoria Szymczak, Natalia Borok, Patrycja Wawer oraz Fabian Procanin otrzymali wyróżnienia. Opiekunami uczniów były Renata Jankowska i Roma Szwemin.

Gratulujemy.

• XXIII FESTIWAL EKOLOGICZNY EKO-MIX 2016

• W dniach 10 i 11 czerwca w Płotach odbyła się XXIII edycja Festiwalu Ekologicznego EKO-MIX 2016 organizowanego przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Płotach. Tegorocznym tematem przewodnim imprezy był bóbr. Wśród różnych kategorii konkursowych imprezy był konkurs plastyczny „Jak bóbr
            w stawie zamieszkał”. Wpłynęło ponad sto prac z całego województwa. Nasza uczennica, Marta Adamowicz, w swojej kategorii zajęła I miejsce. Gratulujemy!